Helgen

Då är den här helgen också slut snart, fasiken vad det går fort.

När jag kom hem från jobbet i fredags vad det full aktivitet hemma hos oss. Mina föräldrar och min bror med familj var hemma hos oss och gubben stog vid spisen och lagade middag åt oss. Riktigt mysigt, jag älskar verkligen att ha mina nära och kära omkring mig.
Jag och svägerskan blev uppe mycket senare än tänk, men tiden går så fort när man surrar om livet och ölen var försvinnande god =)
Gubben smet iväg kanska tidigt på kvällen, han var iväg och spelade poker med kompisar.

Jag var inte så kaxig när jag blev väckt av ungarna kl 8 lördag morgon, är huvudet dumt får kroppen lida ;)
men det blev en glad överraskning när det visade sig att gubben hade gått 700 kr plus på pokern, alltid lika roligt med extra pengar.

Jag passade på att ta en tupplur med lilleman innan det var dags att bege sig till 40 års festen som var trevlig och mycket god mat var det. Det blev inte sent för oss där, vi hade ju båda kidsen med oss. Vi avslutade kvällen med film, Bronson. Vi orkade aldrig kolla klart på den igår kväll så det blir en fortsättning ikväll.


Imorse var det min tur att ha lite sovmorgon, skönt.
Jag och stumpan var iväg på bio och kollade på Planet 51, båda två tyckte att den faktiskt var riktigt rolig. Däremot tyckte inte stumpan att mamma var nå vidare bio sällskap, jag råkade slumra till.
Nu är magen full med pizza, dottern är inne i sitt rum och donar med sitt och lilleman och gubben busar i soffan.

Det skulle ju finnas massa att göra hemma, allt det där som är tråkigt, städa och tvätta men jag har varken lust eller ork till det, tänker bara ligga i soffan och ta det lungt och när vi fått lilleman i säng så är det filmdags igen, kolla klart på Bronson och sen tänkte vi se den fjärde Johan Falk filmen.

Imorgon är det måndag, igen....

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback